Brandul de angajator este o parte importantă, în procesul de recrutare. Acesta poate face diferența între angajarea unui candidat cu un CV impresionant, care împărtășește viziunea companiei, și un refuz din partea candidatului, după ce află mai multe informații.
În cele ce urmează, îți vom prezenta tot ce trebuie să știi despre brandul de angajator. Vei afla cum poate fi definit brandul de angajator, diferența dintre acesta și brandul de produs, ce beneficii îți aduce un brand de angajator puternic și cum se poate construi și dezvolta un brand de angajator puternic.
Citește în continuare, reține informațiile prezentate și începe să îți construiești sau să îți consolidezi brandul de angajator cât mai repede. Astfel, te vei bucura de rezultate excepționale în ceea ce privește recrutarea unor noi angajați și fidelizarea celor care deja fac parte din echipa companiei.
- Cum poate fi definit brandul de angajator?
- Ce beneficii îți aduce un brand de angajator puternic
- Construirea brandului de angajator
Cum poate fi definit brandul de angajator?
Brandul de angajator poate fi definit drept suma informațiilor publice și a percepțiilor despre calitatea de angajator a unei companii. Altfel spus, acest concept oferă informații importante despre activitatea unei companii, în ce domeniu activează, numărul de angajați, posturile vacante, condițiile de lucru, cultura organizațională și grila de salarizare. Acestea sunt doar o parte dintre informațiile ce te pot ajuta să tragi o concluzie despre un anumit angajator: îți dorești să lucrezi în acea companie sau continui căutarea?
Importanța brandului de angajator
Având în vedere definiția brandului de angajator, se poate concluziona și importanța acestuia. Există două aspecte pentru care contează foarte mult brandingul de angajator:
- transformă brandul în unul recognoscibil de cât mai multe persoane, printre care și potențiali angajați;
- brandul va deveni dezirabil pentru candidații la un anumit post vacant din cadrul companiei.
Știai că mai bine de 90% dintre candidații la un post consideră că reputația companiei este un element cheie în procesul de căutare a noi oportunități profesionale?
👉 La crearea reputației companiei și, implicit, în construirea brandului de angajator ia parte și stilul de leadership adoptat în companie. Intră pe blogul ONE și citește mai multe despre stiluri de leadership si efectele acestora asupra business-ului.
Diferența dintre brandul de angajator și brandul de produs
Este important să se facă diferența între brandul de angajator și cel de produs sau serviciu. Companiile sunt cunoscute clienților prin produsele și serviciile oferite, iar angajaților și candidaților, prin brandul de angajator. Cu toat acestea, în anumite situații, brandul de produs/serviciu poate fi conectat la cel de angajator. Dacă angajatorul are o reputație negativă în rândul clienților, acest lucru poate deveni un dezavantaj în ochii candidaților și chiar și în percepția angajaților.
Ce beneficii îți aduce un brand de angajator puternic
Beneficiile unui brand de angajator puternic vizează atât candidații, cât și angajații companiei. Dintre cele mai importante beneficii, putem enumera:
- un număr mai mare de aplicații spontane pentru posturile vacante;
- un număr crescut de aplicații ca urmare a anunțurilor de recrutare;
- calitate ridicată a candidaților;
- un timp de recrutare mai redus;
- costuri de recrutare mai ieftine;
- reducerea fluctuației de personal;
- un nivel crescut al satisfacției angajaților, care se vor mândri cu angajatorul lor.
Totodată, brandul de angajator contribuie la eforturile de fidelizare și de retenție a angajaților. Pe scurt, brandingul de angajator este elementul ce te va ajuta să recrutezi persoane aliniate valorilor companiei, care împărtășesc aceleași viziuni și care vor aduce plus valoare, rezultând o rată mai mică de pierdere a angajaților.
👉 Intră pe blogul ONE și citește mai multe despre cum iti poti fideliza angajatii și de ce este important acest concept pentru creșterea brandului de angajator.
Construirea brandului de angajator
Procesul de construire a brandului de angajator nu este simplu, însă rezultatul merită tot efortul. Pentru ca brandul de angajator să devină unul puternic, este nevoie de o strategie ce îmbină cunoștințe din diverse domenii, cum ar fi marketing, comunicare, resurse umane și altele. În continuare, vei afla care sunt principalele cerințe pe care trebuie să le bifezi pentru creșterea brandului de angajator.
Prezența pe social media
Mai în glumă, mai în serios, se spune că, dacă nu deții conturi pe rețelele de socializare, nu exiști. Astăzi, rețelele de socializare joacă un rol foarte important în construirea și creșterea brandurilor de produs și de angajator. Poți posta imagini din sediu, poți prezenta informații despre cum decurge o zi de lucru. De asemenea, candidații vor dori să afle și alte informații despre valorile companiei, misiunea acesteia, dacă se fac eforturi spre migrarea la un tip de afacere sustenabilă și altele. Rețelele social media vor deveni unul dintre aliații principali pentru construirea și consolidarea brandului de angajator.
Website actualizat
Un website actualizat și optimizat, ce oferă o experiență foarte bună vizitatorilor, va deveni una dintre cărțile de vizită digitale pe care le vei „oferi” candidaților și angajaților. Un website complet ar trebui să conțină o pagină cu informații despre companie, despre echipă, detalii despre misiune, viziune și valori, o pagină de contact, detalii despre serviciile sau produsele oferite și, bineînțeles, un blog. Este binevenită și o pagină de cariere, unde se vor posta anunțurile de recrutare, când un post va deveni disponibil.
Prezența pe platformele de recrutare
Platformele de recrutare reprezintă o modalitate foarte eficientă pentru a recruta noi angajați. De aceea, asigură-te că ai cont pe cele mai populare platforme de recrutare și că anunțurile pe care le postezi sunt complete. Oferă suficiente detalii cât să atragi atenția, însă păstrează anunțurile la o lungime rezonabilă, pentru a te asigura că vor fi citite în totalitate.
Prezența fizică: importanța birourilor
Nu în ultimul rând, discutăm și despre importanța birourilor. Astăzi, angajații și candidații își doresc un spațiu de lucru care să le ofere posibilitatea de a se dezvolta. Un spațiu în care să se simtă confortabil, care să le stimuleze creativitatea și să le crească productivitatea. În plus, se dorește și un spațiu de birou sustenabil. O clădire verde, care să demonstreze grija angajatorului pentru mediul înconjurător, pentru viitor și, bineînțeles, pentru angajați.
Dezvoltările de birouri ONE United Properties pot contribui la creșterea brandului de angajator al companiei tale. Aceste dezvoltări sunt gândite și concepute în conformitate cu abordarea Live/Work/Play. Acest lucru înseamnă că angajații beneficiază de numeroase facilități, când merg la locul de muncă: sală de fitness, zonă de health, restaurante, mici spații comerciale și altele.
One Tower, una dintre dezvoltările de birouri din portofoliul ONE United Properties, este pre-certificat pentru a obține premiul V4 LEED Platinum US Green Building Council Award. Acest premiu demonstrează performanța dezvoltării de birouri și impactul pozitiv asupra mediului înconjurător.
Astfel, alegând ca activitatea companiei tale să se desfășoare în cadrul One Tower, brandul de angajator ca înregistra o creștere semnificativă.
👉 Consolidează-ți brandul de angajator alegând dezvoltarile de birouri ONE United Properties. Acestea reprezintă mediul ideal pentru angajați, oferindu-le posibilitatea de a deveni mai productivi și mai creativi. Candidații vor aprecia condițiile puse la dispoziție și, astfel, se vor mări șansele să se alăture companiei tale.
Acestea fiind spuse, dacă îți dorești ca brandul de angajator să devină unul puternic și să te ajute în procesul de recrutare, ține cont de aspectele expuse și implementează-le, în funcție de particularitățile companiei tale.
Surse foto: Shutterstock, One.ro