Fidelizarea și păstrarea personalului a devenit, mai mult decât oricând, o provocare pentru mulți manageri și antreprenori. Un angajat rămâne într-o companie pentru o perioadă lungă de timp pentru că se simte apreciat, este mulțumit de condițiile de lucru și crede în misiunea generală a companiei. Prin urmare, este în interesul angajatorului să identifice și să pună în aplicare soluțiile potrivite pentru motivarea și încurajarea loialității salariaților.

De ce este importantă fidelizarea angajaților?

Pentru a combate instabilitatea forței de muncă din cadrul companiei, schimbarea excesivă a personalului și pierderea interesului de către angajați, utilizarea tehnicilor de motivare și fidelizare a devenit o prioritate pentru liderii de afaceri din toate industriile.

Principalele beneficii ale fidelizării angajaților:

  • Creșterea productivității.
  • Reducerea frecvenței procesului de recrutare, acomodare și training.
  • Aportul semnificativ în îmbunătățirea imaginii companiei.
  • Atragerea unor potențiali angajați valoroși care apreciază companiile ce pun accentul pe strategiile de motivare și au o bună menținere a personalului.

Tehnici pentru fidelizarea angajaților

Obține feedback de la angajați

Pentru fidelizarea angajaților este important să accentuezi existența unui canal de comunicare deschis în ambele direcții. Crearea unui mediu în care feedback-ul formulat de salariați este nu doar acceptat, dar și încurajat, este o componentă a consolidării relațiilor profesionale.

Mai mult decât atât, angajații au nevoie de claritate și, pentru a le păstra loialitatea, organizația la care lucrează trebuie să dovedească un interes activ pentru stabilirea și menținerea schimbului de informații pertinente. Ei trebuie să se simtă în siguranță să ofere sugestii și să își exprime opiniile într-un mod cât mai liber. Feedback-ul poate fi privit drept inițiator al unui dialog constructiv, prin care angajatul să primească răspuns la preocupările lui, chiar dacă decizia nu este în sensul implementării fiecărei idei propuse.

Oferă apreciere și recompense

Mesajele de apreciere și recunoașterea îndeplinirii obiectivelor în cadrul organizației au numeroase beneficii. Acest comportament stimulează productivitatea și fidelizarea angajaților și îi ajută să se simtă validați pentru contribuția lor. Oferă stimulente financiare și alte beneficii care motivează personalul să fie mai implicat și să rămână alături de compania care îi recunoaște și recompensează adecvat munca.

Cum să recompensezi angajații într-un mod mai eficient?

  • Asigură-te că tipul de recompensă se potrivește persoanei care va beneficia de pe urma acordării acestuia. De exemplu, în funcție de specificul activității sau de vechime, angajații pot fi motivați de recompense de natură financiară sau de beneficii non-financiare, precum un program de lucru flexibil, oportunitatea de a participa la un proiect special sau îmbunătățiri aduse spațiului de lucru.
  • Recunoașterea performanței în cadrul colectiv este un puternic factor de motivare pentru oricine. Prin urmare, indiferent de tipul de recompensă, asigură-te că există o componentă publică a comunicării aprecierii.
  • Recunoașterea frecventă și în timp util a contribuției salariaților este un factor esențial pentru a crește motivația la locul de muncă.
  • Măsoară eficacitatea sistemului de recompense prin solicitarea unui feedback de la angajați.

Creează un mediu de lucru pozitiv și sigur

Angajații moderni vor să se identifice cu valorile culturii organizaționale, au nevoie de medii de lucru plăcute care să le asigure atât confortul psihologic, cât și confortul fizic. Aceste nevoi pot fi satisfăcute prin crearea unor spații de birouri care să răspundă cerințelor și aspirațiilor lor: protecție sanitară, colaborare, interacțiune.

  • Spații de lucru moderne și confortabile

Este esențial ca angajatorii să ia în considerare mediul în care se desfășoară activitatea companiei. Un birou modern, care îndeplinește nevoile și așteptările angajaților, duce la o atmosferă mai puțin stresantă și mai productivă, reprezentând un factor pozitiv pentru fidelizarea angajaților. Oamenii au nevoie de locuri de muncă care să stimuleze creativitatea, colaborarea și comunicarea, într-o cultură organizațională care încurajează echilibrul dintre viața personală și cea profesională. Companiile care răspund acestor nevoi sunt cele care oferă spații de lucru curate, organizate și dotate cu facilitățile necesare, integrează spații de coworking și sunt în același timp huburi sociale.

Aceste criterii se regăsesc în dezvoltările One United Properties, principalul investitor în dezvoltări sustenabile, dezvoltări de birouri și funcțiuni mixte de ultimă generație din București.

One Tower și One Cotroceni Park sunt concepute urmărind abordarea Live/Work/Play (a city in city) care oferă angajaților și rezidenților facilități integrate care includ restaurante, săli de fitness, servicii pentru sănătate, spații comerciale, grădinițe/școli etc.

👉 Dacă vrei să te informezi despre beneficiile dezvoltărilor cu funcțiune mixtă, accesează „Avantajele abordării Live/Work/Play în dezvoltările One United Properties”.

  • Clădiri de birouri sustenabile

Conceptul de durabilitate a devenit un standard pentru mediile de lucru moderne, iar clădirile de birouri care se aliniază direcției sustenabilității prezintă beneficii atât pentru mediul înconjurător, cât și pentru angajații care lucrează în interiorul acestora.

Dezvoltarea unor spații de lucru care au în vedere calitatea aerului, favorizarea luminii naturale, confortul termic și acustic, precum și amplasarea în apropierea mijloacelor de transport în comun poate avea un efect semnificativ asupra sănătății, satisfacției și bunăstării personalului. Alegerea unor astfel de spații de lucru va avea un impact pozitiv pentru productivitate și pentru fidelizarea angajaților care își desfășoară activitatea în condiții sigure, confortabile și sănătoase.

Toate dezvoltările One United Properties dețin certificatul „Green Homes” acordat de Romania Green Building Council, o garanție a sustenabilității care atestă eficiența energetică și durabilitatea clădirilor, precum și faptul că acestea sunt prietenoase cu mediul. Certificatul de „locuință verde” vizează alinierea la cerințe specifice, precum materiale sustenabile, materiale cu amprentă redusă de carbon, sisteme și instalații eficiente energetic, cu grad de poluare redus. În plus, această certificare atestă o calitate a mediului interior mai sănătoasă pentru ocupanți, prin finisaje cu emisii de compuși organici volatili aproape de zero, reducerea costurilor cu întreținerea și o amplasare strategică în proximitatea a numeroase facilități și mijloace de transport în comun.

Investește în dezvoltarea profesională

Formarea continuă este o parte importantă a vieții profesionale și reprezintă o tehnică de motivare eficientă. Pentru ca angajații să își atingă potențialul, trebuie să le oferi instrumentele de care au nevoie ca să își îmbunătățească aptitudinile și competențele. De asemenea, este importantă analizarea direcției de dezvoltare pe care și-o dorește fiecare salariat. Odată ce îi înțelegi așteptările, îi poți oferi posibilitatea să participe la programe de educație și specializare potrivite, astfel încât să urmeze traseul profesional dorit.

Oportunitățile de formare și dezvoltare sunt benefice atât angajatului, cât și angajatorului. În cele din urmă, acestea vor genera un impact pozitiv asupra calității și productivității în cadrul companiei și reprezintă o strategie eficientă pentru recrutarea și fidelizarea angajaților.

Caracteristicile unui angajat fidel

Comportamentul salariaților din cadrul companiei nu este unul uniform, dar există câteva trăsături comune pe care le poți avea în vedere ca să recunoști angajații fideli și să evaluezi eficacitatea strategiilor utilizate:

  • Perseverenţă
  • Implicare
  • Leadership
  • Mândrie
  • Respect
  • Dorință de dezvoltare
  • Curiozitate

Loialitatea se bazează pe încredere, iar încrederea necesită timp pentru a se construi. În calitate de manager și lider, depinde de tine să câștigi încrederea angajaților, fiind mai întâi loial față de ei. O companie de succes are nevoie de angajați fideli și dedicați valorilor și scopurilor sale. Prin urmare, întreprinderile ar trebui să se concentreze pe implementarea strategiilor prin care obțin fidelizarea angajaților și care promovează cultivarea unui mediu de lucru sigur, modern, pozitiv și sănătos.

Sursă foto: Portofoliul One United Properties

Articole recomandate
(Visited 235 times, 2 visits today)