Într-o lume în continuă mișcare, e-mail marketing continuă să fie una dintre cele mai eficiente moduri de a ajunge la publicul tău, de a dezvolta relații autentice cu potențialii clienți și de a-ți crește vânzările. Iată ce este e-mail marketing și cum poate contribui la succesul afacerii tale.
Ce este e-mail marketing
E-mail marketing implică o acțiune a unei companii de a trimite e-mailuri contactelor din baza sa de date, pentru a vinde un produs sau serviciu. Cine sunt aceste contacte? Pot fi atât foști clienți, cât și persoane care au oferit firmei adresa lor de e-mail și au fost de acord să primească informații despre companie.
👉 Campaniile de e-mail marketing te pot ajuta inclusiv să reduci costurile. Intră pe blogul ONE United Properties, pentru a afla care sunt alte 5 metode de a reduce costurile in afacerea ta.
5 beneficii ale e-mail marketing pentru business-ul tău + exemple
E-mail marketing este o unealtă puternică pentru a te ajuta să atingi obiectivele de business. Iată 5 beneficii și moduri în care e-mail marketing îți este de folos.
- Vânzări mai mari
Promovarea afacerii tale prin e-mail marketing oferă audienței tale ocazia de a face o achiziție de pe telefon sau laptop. Aproximativ 60% dintre consumatori spun că au făcut cel puțin o achiziție ca urmare a unei campanii de e-mail marketing.
O strategie de e-mail marketing bine pusă la punct poate fi folosită pentru a vinde unor clienți potențiali, pentru a stimula recomandările clienților existenți, pentru a vinde noi produse celor care te apreciază deja sau pentru a stimula vânzarea în rândul persoanelor care nu au mai cumpărat recent.
Situație: Lansarea unui nou produs sau serviciu
O companie care lansează un nou produs sau serviciu poate folosi e-mail marketing pentru a genera interes în rândul publicului țintă. Prin trimiterea de e-mailuri persoanelor care chiar ar fi interesate de produs ori serviciu, poți încuraja oamenii să se aboneze, pentru a afla informații sau pentru a face o achiziție.
Exemplu:
O firmă care vinde echipamente de fitness și lansează un nou produs pe piață poate realiza o campanie de marketing în care să trimită un cod de discount pentru noul produs (noua linie de produse). E-mailul poate include informații legate de beneficiile produsului, testimoniale de la clienții care l-au testat în premieră și un link spre pagina sa de pe site-ul companiei.
👉Succesul unei companii, inclusiv în ceea ce privește o campanie de e-mail marketing, depinde de modul în care îți stabilești obiectivele. Citește pe blogul One cum sa iti setezi obiective SMART pentru business-ul tau.
- Construirea de relații solide cu (foștii) clienți
E-mail marketing te poate ajuta să dezvolți relația cu potențialii sau foștii clienți, prin oferirea de informații pe care le doresc, direct în căsuța lor poștală (electronică).
Atunci când îți ajuți audiența să aibă o viață mai bună, prin servicii, produse, sfaturi utile sau chiar un cupon de reduceri de ziua de naștere, aceasta te va aprecia mai mult și va avea încredere în compania ta.
Situație: Reconectarea clienților inactivi
O companie ce are un număr mare de clienți inactivi poate folosi e-mail marketing pentru a-i readuce în discuție și în ciclul vânzărilor.
Trimițând e-mailuri targetate, cu mesaje personalizate și stimulente, compania poate încuraja acești clienți să revină pe site, să facă o achiziție ori să se aboneze la un program de loializare.
Exemplu:
Un magazin online de haine poate trimite un e-mail marketing clienților care nu au mai făcut o achiziție în ultimele șase luni.
Acest e-mail poate conține un mesaj personalizat, amintirea produselor achiziționate în trecut și un cod de discount pentru următoarea cumpărătură, eventual care să fie valabil timp de 30 de zile de la primirea e-mailului.
👉Inclusiv angajații tăi se pot bucura de un program de loializare. Alege One Community pentru a avea grijă de bunăstarea angajaților chiar și în afara programului de lucru. Prin One Community, angajații tăi pot beneficia de reduceri la restaurante, florării, consultanță juridică, servicii medicale și altele.
- Creșterea traficului pe site
E-mail marketing te poate ajuta să îți crești numărul de vizitatori pe site. Poți chiar include în e-mail linkuri specifice pentru anumite pagini pe care vrei să îți crești traficul, de la linii de produse la articolele de pe blog.
Situație: Creșterea traficului pe anumite pagini de pe site
O companie care vrea să aibă mai mult trafic pe site poate folosi e-mail marketing pentru a include și a promova anumite linkuri. De exemplu, poate include butoane prin care să încurajeze vizitarea site-ului companiei.
Exemplu:
O școală de dans poate folosi e-mail marketing pentru a-și anunța clienții că există un număr limitat de locuri pentru un anumit tip de dans.
Multe persoane interesate pot rata această oportunitate, dacă nu intră regulat pe site. Astfel, școala de dans își ocupă locurile disponibile mai repede.
- Dezvoltarea de noi lead-uri (clienți potențiali)
Dezvoltarea unei relații cu lead-urile sau clienții potențiali este benefică indiferent dacă vinzi unor consumatori sau unor alte companii.
E-mail marketing te poate ajuta și în acest caz. Construirea unei relații cu potențialii clienți este importantă indiferent de stadiul în care se află cumpărătorul.
Prin e-mail marketing, poți identifica, educa și informa potențialii clienți, convertindu-i în cumpărători.
Situație: Dezvoltarea relației cu lead-urile
O companie care dorește să își dezvolte relația cu potențialii clienți poate folosi e-mail marketing pentru a trimite mesaje care să ofere informații utile și resurse necesare pentru a lua decizii informate.
Exemplu:
O firmă care dezvoltă software poate întreprinde o campanie de e-mail marketing către persoanele care au descărcat un raport de pe site-ul companiei.
E-mailurile pot oferi informații suplimentare despre produsele create, studii de caz ale clienților de succes și o perioadă gratuită pentru a încerca produsul.
👉 Angajații se vor implica activ în dezvoltarea de relații cu lead-urile, dacă le oferi un mediu de lucru modern și confortabil. Alege birourile din dezvoltările ONE United Properties și oferă-le angajaților un spațiu de lucru sub abordarea Live/Work/Play. Acest concept se potrivește celor care doresc să petreacă timp de calitate la locul de muncă și acasă. În acest context, ONE United Properties îmbină spațiile de birouri sustenabile cu zonele de socializare (inclusiv cafenele, restaurante, săli de sport etc.) și cu spațiile imobiliare (apartamente și penthouse-uri).
- Informarea clienților
Orice persoană își dorește să facă parte dintr-un grup special, mai ales dacă primește acces la informații, produse ori servicii exclusive.
Poți folosi e-mail marketing pentru a le transmite clienților că sunt importanți pentru business-ul tău. Le poți oferi imagini din culisele lansării unei noi linii de produse sau mici premii, pentru că sunt clienți fideli.
Situație: Anunțarea de noutăți cu privire la companie
O firmă care dorește să își mențină clienții informați cu privire la activitățile și evenimentele companiei se poate folosi de e-mail marketing pentru a trimite newslettere periodice.
Ținând la curent clienții, compania menține proaspătă imaginea brandului în mintea clientului și contribuie la dezvoltarea relației.
Exemplu:
Un restaurant poate trimite un newsletter abonaților, cu privire la evenimentele viitoare, inclusiv lansarea unui nou meniu, o degustare de produse noi sau o seară de muzică live. E-mailul poate include și linkuri spre site-ul restaurantului și spre paginile de social media.
Pe măsură ce citești despre strategiile de promovare online, poți fi tentat de noutățile care apar periodic. Totuși, într-un peisaj în continuă schimbare, e-mail marketing continuă să fie o unealtă utilă de promovare, indiferent de domeniul în care activezi. E-mail marketing te ajută să comunici direct cu potențialii clienți și să dezvolți relații autentice. Spre deosebire de postările de pe rețelele sociale, e-mailurile ajung în căsuța poștală a potențialilor clienți, deci te asiguri că mesajul tău este văzut.
Sursa foto: Shutterstock 1, Shutterstock 2