Într-o piață dinamică, în care comportamentul consumatorilor este într-o continuă schimbare, iar ideile inovatoare nu întârzie să apară, pentru a supraviețui este important ca antreprenor să identifici modalități eficiente de a te diferenția de concurență. Descoperă, în continuare, 3 moduri prin care poți să contribui la succesul afacerii tale pe termen lung.

1. Pune accent pe calitatea produselor sau serviciilor

Calitatea produselor sau serviciilor pe care le oferi reprezintă principalul criteriu care te poate diferenția de concurență. Atunci când pui accent pe calitate, și nu pe cantitate, și folosești cele mai bune materii prime pentru fabricarea produselor tale, cu siguranță clienții care apreciază efortul și calitatea la un preț echilibrat vor susține timp îndelungat afacerea ta.

Pentru a îmbunătăți pe cât posibil calitatea produselor sau serviciilor tale, poți să realizezi o analiză SWOT care să cuprindă următoarele:

  • puncte tari ale proceselor de fabricație din prezent;
  • puncte slabe – ce anume ai putea îmbunătăți;
  • oportunități – un exemplu ar putea reprezenta creșterea prețurilor în raport cu calitatea produselor, fără a depăși media pieței;
  • amenințări – în această categorie, amenințările pot fi reprezentate de produsele oferite de către concurenți, care au același scop. 

Odată realizată analiza SWOT, poți identifica noi modalități de îmbunătățire a produselor sau serviciilor tale, care să te diferențieze de competiție.

2. Investește în evoluție constantă

Pe lângă furnizarea unor produse și servicii de calitate, identificarea unor metode eficiente pentru dezvoltarea afacerii ar trebui să se afle printre principalele priorități ale oricărui antreprenor. Iată ce poți face pentru a contribui la evoluția constantă a unui business, indiferent că se află la început de drum sau nu:

2.1 Investește în tehnologii moderne

Tehnologiile moderne care contribuie la automatizarea unor procese de fabricație pot fi un real ajutor pentru orice antreprenor, deoarece îți oferă ocazia de a te concentra asupra altor aspecte importante ale afacerii, precum analiza de piață și dezvoltarea portofoliului de produse. De exemplu, dacă deții un magazin online, poți să investești într-un software pentru gestiunea acestuia, care să actualizeze stocurile sau să adauge automat pe site noi produse.

2.2 Promovează sustenabilitatea

Sustenabilitatea este o metodă modernă și eficientă de a asigura o dezvoltare durabilă a afacerilor în comunitatea în care activează, promovând, în același timp, un mediu înconjurător sănătos. În contextul în care Uniunea Europeană pune presiune asupra mediului de afaceri și cere implementarea unor soluții care să asigure o viață demnă pentru toți, tot mai multe afaceri includ în strategiile lor de dezvoltare diverse metode sustenabile. Astfel, un lucru este cert: o afacere care evită să se concentreze asupra sustenabilității nu poate avea siguranța unui viitor de succes.

O modalitate eficientă de a promova sustenabilitatea și de a deveni un business durabil este localizarea birourilor într-o clădire sustenabilă. 

One United Properties înțelege necesitatea incontestabilă a unui viitor sustenabil, așa că își asumă un angajament pe termen lung față de dezvoltarea durabilă. Obiectivele One United Properties se concentrează pe construirea unor clădiri sănătoase și sustenabile bazate pe sisteme și tehnologii specializate pentru menținerea unui spațiu sigur pentru angajați și mediul înconjurător. Iată cele mai importante tehnologii sustenabile implementate în clădirile de birouri One:

  • uși și ferestre izolate cu materiale premium, pentru a preveni pierderea de căldură pe timpul iernii și pentru a reduce necesitatea folosirii aerului condiționat pe timpul verii;
  • termostate inteligente care funcționează cu ajutorul rețelei Wi-Fi;
  • ferestre solare cu celule speciale care transformă lumina soarelui în energie;
  • sistem de recuperare a energiei produse de ventilatoare, aparate de aer condiționat și lifturi.

Mai mult decât atât, aproximativ 65% din deșeurile generate pe cele nouă șantiere ale dezvoltărilor One United Properties au fost redirecționate, reutilizate, reciclate sau reconvertite, în loc să fie aruncate la groapa de gunoi.

👉 Descoperă One Cotroceni Park, dezvoltarea imobiliară care îndeplinește criteriile și obiectivele de performanță energetică și responsabilitate față de mediu. Toate eforturile One United Properties sunt recunoscute prin certificarea Green Homes primită din partea asociației Romania Green Building Council.

2.3 Investește în retenția angajaților

În spatele oricărei afaceri de succes se află un antreprenor competent ajutat de o echipă bine pregătită și stabilă. Iată, concret, ce efecte pozitive generează o bună retenție a angajaților:

  • are loc o îmbunătățire a performanței, companiile care investesc în retenție având posibilitatea de a-și atinge obiectivele într-un ritm mai rapid decât concurența;
  • crește cifra de afaceri ca urmare a legăturii directe dintre implicarea angajaților, micșorarea absenteismului și sporirea rentabilității.

Iată cum poți să contribui la retenția angajaților:

  • oferă-le un nivel salarial competitiv;
  • nu uita de beneficiile extrasalariale, precum abonamente la sala de sport, tichete de masă și cadouri cu ocazia sărbătorilor;
  • pune-le la dispoziție un mediu de lucru sigur și sustenabil care să încurajeze interacțiunea și munca în echipă. Conform unui studiu publicat de time.com, 70% dintre angajați susțin că orientarea afacerilor spre sustenabilitate joacă un rol important în decizia lor de a accepta un loc de muncă într-o companie.

În cadrul dezvoltărilor imobiliare One, toate clădirile de birouri integrează o strategie eficientă din punct de vedere energetic, concentrându-se asupra experienței, nivelului de sănătate și fericire ale angajaților.

👉Descoperă birourile din One Herastrau Towers, dezvoltarea care marchează norme superioare de performanță și sustenabilitate, cu spații comerciale și de birouri construite la standarde înalte, prietenoase cu mediul înconjurător.

3. Construiește-ți o imagine puternică

A avea o imagine puternică a afacerii tale înseamnă că, în momentul în care consumatorii au o nevoie care poate fi satisfăcută de produsele sau serviciile tale, brand-ul tău va fi primul la care se gândesc. Iată ce poți face pentru a-ți construi o imagine puternică prin care să te diferențiezi de competiție:

3.1 Implementează strategii de marketing eficiente

O strategie de marketing nu înseamnă doar prezența business-ului tău în mediul online, ci și stabilirea unor obiective și planuri în funcție de publicul tău țintă. Înainte de a realiza strategia de marketing, poți face o analiză de piață în care să observi atât comportamentul consumatorilor, cât și cel al competitorilor.

În ceea ce privește consumatorii, identifică ce comportament de cumpărare au, care sunt nevoile cu care se confruntă și care sunt dorințele pe care le-ai putea îndeplini cu ajutorul produselor sau serviciilor tale. Atunci când vorbim de competitori, analiza este destul de simplă: urmărește ce strategii aplică ei în mediul online și identifică ce merge bine și ce poate fi îmbunătățit. Creează un plan și implementează-l pentru promovarea afacerii tale.

3.2 Pune accent pe serviciile de suport clienți

Un alt aspect care te-ar putea diferenția de competiție este relația pe care business-ul tău o are cu clienții și importanța pe care o aloci comunicării cu aceștia.

Este important să fii cât mai transparent față de clienți și să recunoști chiar și atunci când greșești. De exemplu, pot apărea întârzieri ale livrărilor sau se poate întâmpla ca un anumit produs să conțină mici defecte de fabricație. Atunci când te confrunți cu o astfel de situație care ar putea să cauzeze nemulțumirea clienților, este foarte important să comunici cu aceștia și să le pui la dispoziție modalități pentru a oferi atât un feedback negativ, cât și unul constructiv. Fie că angajezi câteva persoane care să se ocupe de linia telefonică destinată suportului pentru clienți, fie că alegi să externalizezi acest serviciu, cu siguranță clienții tăi vor aprecia acest lucru și vei reuși să maximizezi rata de fidelizare.

Crearea unei imagini puternice cu accent asupra relației dintre brand și consumatori, precum și implementarea soluțiilor sustenabile într-o afacere nu numai că te diferențiază de competiție, dar au implicații majore și în atragerea investitorilor și retenția angajaților pentru construirea unui viitor de succes al companiei.

sursă foto: shutterstock.com

Articole recomandate
(Visited 209 times, 1 visits today)