În mod tradițional, companiile tind să se concentreze asupra furnizării de bunuri și servicii care satisfac solicitările clienților și care pot fi comercializate la prețuri competitive, într-un mod cât mai profitabil. Cu toate acestea, într-un context în care există constrângeri cu privire la resurse, unde ecosistemele se degradează, iar modificările climatice sunt influențate de activitățile omului, rolul tradițional al firmei nu mai este suficient pentru a genera o dezvoltare sustenabilă. 

Astfel, succesul pe termen lung al unei companii nu poate exista fără includerea soluțiilor sustenabile în strategia de dezvoltare a businessului. Iată cum poate fi sustenabilitatea un diferențiator cheie în mediul de afaceri.

  • Sustenabilitatea în afaceri
  • Prin ce se diferențiază un business sustenabil de competiție. Avantajele sustenabilității
  • Pașii către o afacere sustenabilă
  • Puncte forte ale unei afaceri sustenabile
  • Sustenabilitatea în clădirile de birouri One United Properties

Sustenabilitatea în afaceri

Cum a apărut conceptul de sustenabilitate

Conceptul de sustenabilitate a apărut acum aproximativ 30 de ani, ca răspuns la modul accelerat de degradare a mediului înconjurător și la nevoia de a minimiza efectele întreprinderilor asupra comunității și a mediului. Pornind de la această premisă, economia globală impune tot mai des organizațiilor definirea mai clară a rolului și a obiectivelor lor economice, sociale și de mediu, astfel încât să își demonstreze prin strategii transparente capacitatea de a dezvolta afaceri sustenabile. 

Cum se dezvoltă sustenabilitatea în afaceri. Ce provocări întâmpină antreprenorii

Odată cu accentuarea presiunilor pentru sporirea sustenabilității, tot mai multe afaceri fac progrese pentru soluționarea problemelor sustenabilității cu care se confruntă.

În contextul actual, sustenabilitatea nu mai înseamnă doar consum eficient de resurse, cum ar fi energia, reciclarea și protejarea mediului înconjurător. Ea presupune și măsuri ce pot fi luate pentru sănătatea oamenilor. Din acest punct de vedere, mediul de afaceri, un motor important al dezvoltării economice, are un impact major asupra aspectelor sociale și ecologice pe termen lung. Astfel, indiferent de domeniul de activitate al unui business, schimbarea perspectivei asupra sustenabilității în mediul de afaceri este puternic resimțită.

Provocările majore ale proprietarilor de business și, implicit, ale administratorilor de clădiri de birouri sunt:

  • nevoia unor clădiri sănătoase: 40% din emisiile globale de carbon provin de la clădiri. Acest lucru contribuie la creșterea gradului de conștientizare asupra necesității imunizării clădirilor, în raport cu contextul pandemic, dar și cu posibile riscuri pe viitor. Acest lucru presupune implementarea unor soluții relevante contextului actual care să asigure cele mai înalte standarde de siguranță în spațiile de birouri.
  • necesitatea unor clădiri sustenabile (verzi). Conform unui studiu efectuat de Harvard Business, angajații care lucrează în clădiri sustenabile au raportat o creștere cu 26% a capacităților de învățare și o scădere cu 30% a numărului de zile de concediu medical. Astfel, apropierea de natură și investițiile în tehnologii prietenoase cu mediul, care asigură protecția sanitară a angajaților sunt esențiale pentru un viitor sigur și sustenabil.

  • utilizarea eficientă a clădirilor. Acest lucru presupune regândirea modului în care sunt amenajate și utilizate spațiile interioare, astfel încât să creeze un mediu care să susțină desfășurarea activităților zilnice ale angajaților și colaborarea în condiții sanitare sporite.
  • promovarea unui mediu de lucru sănătos și a unui echilibru între viața personală și cea profesională a angajaților. Pornind de la preocuparea pentru bunăstarea angajaților, în mediul economic a apărut conceptul de „Live, Work, Play”. Acesta presupune dezvoltarea unei comunități în care oamenii să își poată desfășura activitățile în clădiri sigure și sustenabile și, în același timp, să trăiască un stil de viață modern cu acces la diverse facilități sociale, precum: cafenele, restaurante sau cluburi.

👉 Află mai multe despre proiectul imobiliar inovator One Cotroceni Park, proiectat sub abordarea holistica „Live, Work, Play” care promovează un mediu de lucru sănătos și un stil de viață modern.

Indiferent de provocările pe care le întâmpină, pentru a se bucura de succes, o organizație trebuie să formuleze strategii câștigătoare pe termen lung, acordând o importanță egală resurselor umane, echilibrului societății și mediului înconjurător.

Prin ce se diferențiază un business sustenabil de competiție. Avantajele sustenabilității

Implementarea de soluții sustenabile nu numai că are o contribuție majoră în protecția mediului înconjurător, ci contribuie și la succesul unei afaceri pe termen lung. Iată câteva dintre avantajele incontestabile de care se bucură un business sustenabil:

Îmbunătățirea reputației

Pentru că un mediu nociv are un impact negativ nu doar asupra companiilor, dar și asupra oamenilor care formează comunități, implementarea unor practici sustenabile îmbunătățește reputația companiei. O strategie sustenabilă a unei afaceri demonstrează comunității că acesteia nu îi pasă numai de propriul profit, ci investește și în menținerea unui mediu înconjurător sănătos.

Câștigarea încrederii clienților

Succesul unui business este direct proporțional cu încrederea pe care clienții o au în companie. Din acest motiv, businessurile trebuie să evite susținerea unor medii incerte, caracterizate de nesiguranță, prin abordarea unor practici lipsite de responsabilitate socială.

Susținerea, în schimb, a unui mediu extern sănătos și contribuția pe care o afacere sustenabilă o are într-o comunitate denotă nu numai profesionalism la nivel înalt, dar și implicare în crearea unei comunități sănătoase. Aceste lucruri sporesc încrederea clienților, lucru benefic pentru orice business.

Creșterea motivației angajaților

Angajații vor aprecia mereu o companie preocupată de protejarea lor și a planetei. Toate aceste măsuri sustenabile adoptate de către companie contribuie la îmbunătățirea modului în care angajații percep spațiile de lucru comune și la creșterea nivelului de motivație.

Atunci când un angajat se simte protejat și simte că și el contribuie la protejarea planetei prin intermediul companiei, acest lucru îi îmbunătățește stima de sine și îl motivează să devină o versiune mai bună a sa. În acest context, se va resimți o creștere și în nivelul productivității angajaților, efect care va contribui la creșterea cifrei de afaceri a unui business sustenabil.

Reducerea costurilor afacerii

Deși la prima vedere implementarea unor măsuri sustenabile presupune cheltuieli, pe termen lung, acestea vor aduce economii generoase care vor minimiza costurile companiei. De exemplu, achiziția de panouri solare pentru generarea energiei solare poate fi o investiție sustenabilă avantajoasă care se recuperează în câțiva ani și ajută companiile să economisească banii care ar fi fost cheltuiți în mod normal pentru energia tradițională.

Pașii către o afacere sustenabilă

Deoarece dezvoltarea sustenabilă reprezintă un element cheie în strategia de succes a fiecărui business, iată care sunt etapele prin care trec companiile spre sustenabilitate:

  • Identificare și revizuire. În această etapă problemele de mediu care generează costuri sunt identificate, iar mai apoi sunt sistematic revizuite pentru a reduce costurile și a crește eficiența afacerii.
  • Implementare de strategii proactive. Strategiile de mediu proactive sunt apreciate ca surse de oportunități de afaceri strategice și de creare a avantajului competitiv. Se urmărește aplicarea acestor procese de producție care să permită obținerea produselor ecologice și implementarea unor soluții sustenabile în detrimentul soluțiilor tradiționale care dăunează mediului înconjurător.
  • Sustenabilitate continuă. În această etapă, organizația devine promotor activ al valorilor sustenabilității și încearcă să influențeze operatorii de pe piață și societatea în acest sens. Se adoptă cele mai bune practici de mediu deoarece întreprinderea este conștientă că trebuie să procedeze responsabil, lucru care atrage după sine dezvoltarea unor puncte forte competitive în mediul de afaceri.

Un model al dezvoltării nesustenabile are drept efecte nedorite schimbările climatice, degradarea sistemului și epuizarea resurselor. Astfel, sustenabilitatea este singura strategie pentru afacerile viitorului, care ne permite să satisfacem necesitățile generației actuale, fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a și le satisface pe ale lor.

Sustenabilitatea continuă în afaceri. Metode practice

Obiectivele privind sustenabilitatea afacerii au căpătat din ce în ce mai multă importanță pentru companii, acestea înțelegând că formularea și aplicarea strategiilor trebuie să fie mai degrabă de natură proactivă, și nu reactivă.  

Acum că știm etapele generale pe care le parcurge o afacere pentru a deveni sustenabilă, iată câteva modalități detaliate prin care afacerile pot să includă pe termen lung soluțiile sustenabile în strategiile lor de business:

  • efectuarea de investiții în tehnologii inovatoare și în automatizarea de procese. Aceste investiții pot urmări achiziția de tehnologii de monitorizare a aerului din spațiile închise, măsurarea calității apei și a nivelului de aglomerație dintr-o clădire.
  • folosirea unor materiale și resurse cât mai sigure și sustenabile precum întrerupătoare ecologice, becuri economice LED, utilizarea de vopsele antibacteriene, antimucegai, antivirus.
  • construirea unor politici sanitare solide prin alegerea unor sisteme eficiente de purificare a aerului, precum și folosirea unor sisteme de purificare a apei.

👉 Descoperă clădirea de birouri One Tower care răspunde celor mai exigente solicitări atunci când vorbim de un mediu de lucru sigur, sănătos și modern, datorită tehnologiilor folosite. One Tower a obținut certificarea LEED Platinum US Green Building Council Award, unul dintre cele mai mari ratinguri pentru performanța și impactul asupra mediului.

LEED este un certificat recunoscut la nivel global, iar clădirile care obțin această certificare îmbunătățesc eficiența energiei naturale și reduc emisiile de carbon. Astfel de clădiri reprezintă o parte esențială în abordarea schimbărilor climatice și în susținerea unor comunități sănătoase.

Toate aceste măsuri contribuie la crearea unor spații mai sigure pentru sănătate, folosirea eficientă de resurse și ajustarea strategiilor de business, astfel încât să se concentreze pe nevoile și aspirațiile angajaților.

Puncte forte ale unei afaceri sustenabile

O afacere sustenabilă nu numai că participă activ la protejarea mediului și a angajaților săi, dar se bucură și de anumite puncte forte care situează businessul în fața competitorilor. Iată cele mai importante puncte forte ale unei afaceri sustenabile:

  • desfășurarea activității într-un mediu sustenabil;
  • sisteme și practici funcționale de management al mediului, care aduc îmbunătățiri semnificative în protejarea acestuia;
  • deschidere semnificativă față de implicarea celor interesați în ocaziile pe care le oferă firma;
  • politică cuprinzătoare pentru informarea angajaților față de managementul sistemelor de sănătate și al riscului la locul de muncă;
  • programe pentru pregătirea și perfecționarea forței de muncă a firmei.

Sustenabilitatea în clădirile de birouri One United Properties

Pentru că un viitor sustenabil este o necesitate incontestabilă, clădirile de birouri One United Properties contribuie la crearea acestui viitor și își asumă un angajament pe termen lung față de dezvoltarea durabilă. Astfel, clădirile de birouri și spațiile de lucru din ansamblul One United Properties se bazează pe soluții sustenabile prin care putem reduce impactul asupra mediului și putem crea un spațiu sigur pentru angajați. Concret, clădirile de birouri One United Properties se concentrează pe:

  • clădirile sănătoase și sustenabile bazate pe sisteme și tehnologii specializate pentru menținerea unui spațiu sigur; 
  • productivitatea și starea de well-being a angajaților. Încurajăm productivitatea muncii prin crearea unui spațiu care să te ducă cu gândul departe de agitația și stresul cotidian. Spațiile confortabile și flexibile încurajează lucrul din mijlocul comunității, alături de echipă, lucru care contribuie la rezultate remarcabile.
  • menținerea sustenabilității afacerilor pe termen lung. Un business sustenabil de succes are la bază oameni sănătoși, dedicați, care au încredere în companie și în spațiul de lucru. 

👉Alege One United Properties, unul dintre cei mai mari dezvoltatori ecologici în domeniul imobiliar listați la BVB.

Definiția unui business de succes nu se rezumă doar la cifra de afaceri anuală, ci ține cont și de grija pe care o are față de angajați și impactul asupra mediului înconjurător. În acest context, sustenabilitatea trebuie să fie printre primele obiective ale oricărui business de succes.

Sursă foto: freepik.com

Articole recomandate
(Visited 493 times, 1 visits today)