Printre principalele obiective ale oricărui antreprenor se află implementarea de metode pentru optimizare costuri, care să contribuie la succesul afacerii pe termen lung. Descoperă, în cele ce urmează, câteva metode pe care le poți implementa și tu, în afacerea ta:

  1. Externalizează anumite servicii

Conform unui studiu efectuat de Deloitte, principalele servicii pe care antreprenorii de succes preferă să le externalizeze sunt cele de IT și cele contabile. Îți prezentăm, în continuare, mai multe detalii despre acestea, dar și despre alte servicii pe care le-ai putea externaliza, indiferent de mărimea business-ului tău.

Externalizarea serviciilor contabile

Un business nu poate să existe fără contabilitate, însă, cu toate acestea, nu este obligatoriu să angajezi o echipă de contabili care să întocmească bilanțul contabil, să completeze și să depună declarațiile la ANAF, în funcție de legislația în vigoare.

Pentru a economisi costuri, poți alege să externalizezi aceste servicii și să colaborezi cu un contabil autorizat sau cu o instituție contabilă care să te ajute cu toate aceste lucruri.

Externalizarea serviciilor de IT

Acest proces presupune delegarea sarcinilor specifice departamentului de IT către o companie externă. Principalele activități cu care te poate ajuta o astfel de companie sunt: suport tehnic 24/7, administrare bază de date, precum și siguranța energetică. Alegând o astfel de colaborare, poți beneficia de servicii de încredere și pe termen lung, fără a fi nevoit să suporți cheltuieli adiționale cu administrarea de personal.

Externalizarea serviciilor logistice

În ceea ce privește serviciile logistice, există 3 categorii de activități pe care le poți externaliza: activitățile de expediere și transport, activitățile de vămuire și serviciile de depozitare. Astfel, dacă specificul activității afacerii tale este de așa natură încât ai nevoie de toate aceste servicii pentru a funcționa, externalizarea serviciilor logistice poate fi o idee bună, care să te ajute să îți îndeplinești cu succes aceste activități, dar și să economisești bani pe termen lung.

  1. Implementează soluții de eficiență energetică pentru optimizarea costurilor 

Primul pas pentru implementarea soluțiilor de eficiență energetică este efectuarea unui audit energetic, pentru investigarea completă a modului în care se consumă energia și pentru identificarea soluțiilor specifice. Iată câteva exemple de soluții care pot crește eficiența energetică a oricărei afaceri:

  • implementarea de soluții de măsurare și monitorizare a utilităților, prin utilizarea de senzori și programe specializate de management energetic;
  • implementarea de sisteme care produc energie electrică și căldură sau frig, recuperate sub formă de apă caldă;
  • folosirea de soluții de iluminat de tip LED;
  • facility management, adică personal dedicat pentru administrarea, mentenanța și operarea clădirilor;
  • localizarea birourilor într-o clădire verde, sustenabilă.

👉Descoperă spatiile de birouri disponibile pentru inchiriere in cladirile de birouri One United Properties.

  1. Încheie bartere

Un contract de barter se încheie atunci când dai la schimb un produs sau serviciu, pentru a primi, la rândul tău, un produs sau serviciu de la cealaltă parte implicată în contract. Aceasta reprezintă o metodă eficientă de a evita anumite plăți și de a beneficia, totodată, de produsul ori serviciul dorit.

De exemplu, dacă ai un business care comercializează diverse obiecte vestimentare, poți să economisești bani cu strategia de marketing, prin încheierea unui contract de tip barter cu influenceri locali. Astfel, persoanele respective îți pot promova afacerea, iar tu, în schimb, le oferi produse.

  1. Nu uita de minimizarea costurilor de producție

Minimizarea costurilor de producție ar trebui să fie un proces continuu în orice afacere. Aceasta presupune reducerea cheltuielilor per unitate de produs, prin intermediul a diverse metode implementate. Iată câteva exemple:

  • utilizează echipamente și utilaje performante, ce reduc substanțial pierderile în procesul de producție;
  • în cazul materiilor prime scumpe și deficitare, încearcă să găsești alternative mai ieftine, fără a impacta negativ calitatea produselor finale;
  • folosește la maximum capacitatea și spațiile de producție, pentru a micșora ponderea amortizării în costul total;
  • implementează soluții de creștere a productivității muncii în zona de producție.

  1. Selectează cu atenție furnizorii

O altă modalitate importantă de reducere a costurilor este și procurarea materiei prime de la furnizori de încredere, care îți pot oferi prețuri avantajoase pentru afacerea ta. Iată câteva criterii de care să ții cont în alegerea furnizorilor:

Cantitatea

Înainte de a alege furnizorul pentru materii prime și materiale, încearcă să estimezi cantitatea de care ai nevoie în fiecare lună sau per trimestru. Odată ce ai identificat acest lucru, poți să discuți cu mai mulți furnizori, pentru a vedea care este cantitatea minimă pe care o poți achiziționa, dar și care este cantitatea maximă care îți poate fi livrată, în cazul în care cererea de la clienții finali are o creștere neașteptată.

Metodele de livrare

Un alt aspect important în alegerea furnizorului este metoda prin care acesta îți poate livra materiile prime. Pentru a te asigura că primești ceea ce ai nevoie la timp și în condiții bune, poți să cauți informații despre potențiali furnizori și despre procesul lor de livrare. 

Calitatea materialelor

Unul dintre cele mai importante criterii de care să ții cont atunci când alegi furnizorul este și calitatea materialelor de care dispune. Pentru că îți dorești să oferi clienților produse sau servicii de calitate, care să îi determine să cumpere din nou de la tine, ai nevoie ca și furnizorii să îți ofere calitate în ceea ce privește materiile prime și materialele comandate.

Prețul și condițiile de plată

Nu în ultimul rând, prețul, dar și condițiile de plată trebuie avute în vedere, atunci când alegi un furnizor. Pentru a obține un avantaj cât mai mare pentru afacerea ta, este bine ca raportul calitate-preț să fie unul corect. În negocierea contractului, poți încerca să obții reduceri în anumite situații în care, de exemplu, ai nevoie de un volum mai mare de materii prime și materiale.

În ceea ce privește condițiile de plată, este bine să stabiliți de la începutul colaborării modul în care se vor desfășura acțiunile financiare între tine și furnizor.

Cum te pot ajuta clădirile de birouri One United Properties să reduci costurile afacerii tale

Localizarea birourilor în clădiri sustenabile și eficiente energetic este una dintre cele mai importante acțiuni pe care le poate implementa orice antreprenor, pentru a reduce substanțial costurile afacerii pe termen lung. Iată câteva exemple care demonstrează cum este promovată eficiența energetică în cladirile de birouri One:

  • adaptarea ușilor și ferestrelor în funcție de condițiile meteo. Izolarea acestora cu materiale premium previne pierderea de căldură pe timpul iernii, iar vara, clădirile bine izolate reduc necesitatea de a folosi aerul condiționat;
  • instalarea termostatelor inteligente, ce reglează producția de căldură și răcoare, în funcție de condițiile meteorologice. Acest lucru este posibil prin utilizarea unui senzor inovator și prin folosirea IoT (internet of things), care accesează rețeaua Wi-Fi;
  • instalarea de ferestre solare cu celule speciale, care transformă lumina soarelui în energie;
  • implementarea unui sistem de recuperare a energiei produse de ventilatoare și de aparatele de aer condiționat, precum și de lifturi.

De exemplu, în cazul One Tower, tehnologia modernă implementată crește eficiența energetică a clădirii, estimându-se o reducere de 35% a costului energetic anual, precum și o diminuare cu până la 50% a apei potabile folosite.

👉Închiriază spații de birouri în clădirea One Tower și contribuie la optimizarea costurilor afacerii tale, pe termen lung!

Preocuparea pentru eficiența energetică este demonstrată pentru toate clădirile One United Properties, prin obtinerea certificarii LEED. Această certificare se oferă doar proprietăților care folosesc responsabil materialele de construcție, apa și energia și care se angajează, pe termen lung, să reducă amprenta de carbon din aer.

sursă foto: freepik.com

Articole recomandate
(Visited 1.729 times, 1 visits today)