Piața muncii este una competitivă, motiv pentru care atragerea și retenția angajaților pot fi reale provocări pentru orice antreprenor. Descoperă la ce se referă conceptul de „Employee Value Proposition” și cum te poate ajuta să transformi aceste provocări în oportunități.
Ce înseamnă EVP (Employee Value Proposition) și ce beneficii aduce într-o companie
EVP (Employee Value Proposition) este un concept folosit în domeniul business, care se referă la oferta de valoare pe care o companie o oferă angajaților săi, în schimbul muncii lor. Concret, EVP-ul este o frază care punctează în câteva cuvinte calitățile definitorii ale unei companii.
👉De cele mai multe ori, EVP-ul este confundat cu brandul de angajator, însă, adevărul este că EVP-ul este doar o mică parte din acesta. Descoperă ce este brandul de angajator si care este importanta lui in recrutare.
Implementarea unui concept eficient de Employee Value Proposition poate aduce numeroase avantaje unei companii. Iată care sunt cele mai importante:
- Atragerea angajaților de calitate – un EVP bine definit, care să diferențieze compania ta de competitori, poate ajuta la atragerea și recrutarea candidaților de calitate datorită beneficiilor pe care le oferi în schimbul muncii lor.
- Reducerea fluctuației de personal – EVP-ul poate ajuta creșterea nivelului de retenție a angajaților și la reducerea ratei de fluctuație. Explicația este una simplă: angajații care sunt mulțumiți de beneficiile oferite de companie și simt că sunt apreciați, sunt mai puțin tentați să plece în căutarea altor oportunități.
- Îmbunătățirea motivației angajaților – angajații cărora le sunt oferite oportunități de dezvoltare profesională și personală, apreciere și recunoaștere a muncii, se vor simți mai motivați să-și realizeze sarcinile zilnice și tind să devină loiali companiei pentru care lucrează.
- Îmbunătățirea reputației companiei – o companie care oferă un EVP atractiv, atrage atenția nu numai a potențialilor angajați, dar și a colaboratorilor de afaceri și a clienților care achiziționează produsele/serviciile oferite. Acest lucru poate ajuta la îmbunătățirea reputației companiei și la consolidarea poziției sale pe piață.
Cum dezvolți un EVP și cum îl integrezi în cultura companiei
Dezvoltarea unui EVP (Employee Value Proposition) este un proces complex, care are loc în mai multe etape. Iată care sunt acestea:
- Analizează nevoile angajaților. În această etapă este bine să ai în vedere atât angajații pe care îi ai deja în companie, cât și cei de pe piața muncii deoarece, prin implementarea unui EVP nu ai ca și obiectiv doar menținerea propriilor angajați mulțumiți, ci și atragerea de noi angajați productivi și pregătiți în domeniul lor de activitate. În acest sens, poți realiza sondaje de opinie în companie și poți să colaborezi cu un business care efectuează studii de piață pentru a identifica principalele preocupări și interese ale angajaților în ceea ce privește locul de muncă.
👉Nu uita că angajații au nevoi și atunci când se află în afara orelor de lucru, iar pentru a-ți arăta grija față de ei și de bunăstarea lor, le poți oferi câteva beneficii care să contribuie la un stil de viață modern. Oferă-le angajaților tăi posibilitatea de a profita la maxim de zilele lor libere și oferă-le cardul One Community care pune la dispoziție o lume de beneficii și experiențe inedite pentru rezidenții, chiriașii și partenerii dezvoltărilor imobiliare One United Properties.
- Identifică valorile și cultura organizațională ale companiei tale. Odată ce ai aflat preocupările angajaților, este necesar să identifici valorile și cultura organizațională pentru a găsi modalități prin care acestea pot fi integrate în EVP-ul companiei. De exemplu, dacă una dintre preocupările angajaților este siguranța și sănătatea la locul de muncă, iar cultura ta organizațională cuprinde aspecte legate de promovarea sustenabilității, atunci ai putea să oferi angajaților beneficiul de a lucra în birouri sustenabile și sigure pentru sănătatea lor.
👉Asigură-le angajaților tăi un mediu de lucru sustenabil și sănătos și închiriază un birou în clădirea One Tower – prima clădire de birouri din România care a obținut certificarea LEED v4 Platinum Building Design and Construction. LEED este cel mai utilizat sistem de evaluare a clădirilor verzi din lume și un simbol internațional al excelenței.
- Definește propunerea de valoare. Odată ce ai identificat nevoile și așteptările angajaților tăi cu privire la locul de muncă și desfășurarea activității și ai înțeles valorile și cultura organizațională, a sosit momentul să definești EVP-ul companiei tale. Acesta ar trebui să fie un mesaj clar și concis, care să explice cum alege compania ta să-și arate grija față de angajați.
- Comunică EVP-ul. Este important să comunici EVP-ul într-un mod eficient, pentru a te asigura că este înțeles și apreciat de angajații tăi, dar și de mediul extern. În această etapă poți să folosești mai multe canale de comunicare, precum: site-ul web al companiei, rețelele sociale și evenimentele de recrutare.
Sfaturi de integrare a EVP-ului în cultura companiei
De obicei, integrarea EVP-ului în cultura unei companii necesită o abordare sistematică și implicarea întregii echipe. De aceea, este important să ții cont de câteva sfaturi care să te ajute în acest proces.
Unul dintre cele mai importante sfaturi pe care ar trebui să le iei în considerare atunci când stabilești EVP-ul companiei tale, este implicarea angajaților în dezvoltarea sa. Atunci când angajații sunt implicați într-un astfel de proces, se simt mai investiți în cultura organizațională și mai motivați să contribuie la realizarea obiectivelor companiei.
Organizează sesiuni de brainstorming pentru a colecta sugestiile și ideile angajaților, astfel încât să te asiguri că EVP-ul reflectă nevoile și așteptările lor și se poate integra fără probleme în cultura organizațională.
👉Descoperă câteva practici sanatoase de aplicat in cultura organizationala a companiei tale.
O altă acțiune pe care o poți implementa pentru integrarea EVP-ului în cultura companiei tale este de a dezvolta politici și programe care să reflecte valorile pe care businessul tău le oferă angajaților.
În acest context, este bine să te asiguri că toate programele de dezvoltare și formare în carieră sunt concepute pentru a sprijini angajații în atingerea obiectivelor lor profesionale și personale. Nu uita un lucru: este important ca EVP-ul să fie autentic și să reflecte cu acuratețe ceea ce oferă compania ta angajaților.
Exemple de EVP-uri de la branduri cunoscute
Toate brandurile mari au EVP-uri bine cunoscute în piața muncii, motiv pentru care și numărul de aplicanți la posturile disponibile este mereu unul generos. Iată câteva exemple care să te inspire în identificarea EVP-ului potrivit pentru compania ta:
Microsoft – „Do What You Love”. Un EVP reușit al companiei Microsoft care, în doar 4 cuvinte, scoate în evidență faptul că această companie este locul ideal în care poți să lucrezi ceea ce îți place. Totodată, acest EVP sugerează faptul că opiniile, inovațiile și creativitatea sunt susținute la locul de muncă, lucru care este considerat un mare avantaj de către angajați.
PepsiCo – „Your talent. Our stage.” Un alt EVP eficient este cel al companiei PepsiCo. Printr-un mesaj scurt și concis, compania transmite angajaților faptul că talentul lor va fi apreciat și pus în valoare în fiecare zi de lucru.
McDonald’s – „Start building your future today”. De data aceasta, EVP-ul celor de la McDonald’s susţine un lucru clar: atenţia şi grija pentru dezvoltarea angajaților săi. În același timp, compania a implementat numeroase programe de training pentru angajați, oferindu-le oportunități reale de dezvoltare în carieră în cadrul companiei.
Beneficiile pe care un EVP bine ales le aduce într-o companie sunt numeroase, motiv pentru care este important să acorzi o atenție sporită procesului de identificare a EVP-ului potrivit pentru compania ta și de implementare a acestuia în cultura organizațională.
Sursă foto: shutterstock.com & Office. One